بیان فضائل امام علی علیه السلام ممنوع ( از کتب اهل تسنن )



پیرو کلام امیرعوالم خلقت اعرف الحق تعرف اهله

بیان فضائل امام علی علیه السلام ممنوع ( از کتب اهل تسنن )
بیان فضائل امام علی علیه السلام ممنوع ( از کتب اهل تسنن )

یکی از مسائل مهمی که بین شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام و مخالفین مطرح می باشد فضائل امیرالمومنین و خلفای اهل تسنن است. آنها معتقد هستند که خلفای آنها دارای فضائل بی شماری هستند و شیعه را به خاطر عدم استحقاق آنها به خلافت و نداشتن فضائل و عدم ایمان آنها تکفیر می کنند. در این پست قصد داریم تا از کتب مخالفین برای شما اثبات نماییم که خلفای باطل حتی از ذکر فضائل امام علی علیه السلام نیز منع می کردند و صحابه آرزو داشتند تا بتوانند فضائل امیرالمومنین علی علیه السلام را بیان کنند. توجه شما را به این پست جلب می نمایم.

این مطلب در کتاب تاریخ الاسلام ذهبی ، چاپ دار الکتاب العربی ، جلد 6 ، صفحه 112 موجود می باشد.

تصاویر زیر مجلد کتاب و جلد 6 و صفحه 112 کتاب تاریخ الاسلام شمس الدین ذهبی می باشد

( توجه : برای دیدن تصویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید )

 



ترجمه قسمت مشخص شده : عبد الله بن شداد صحابی می گوید : آرزو دارم یک صبح تا ظهر فضائل امام علی علیه السلام را ذکر کنم سپس گردنم را بزنند.

منابع بیشتر : سیر اعلام النبلاء ، ج 3 ، ص 489 .

نکات این مبحث : 1 ـ به اعتراف یکی از متعصب ترین علمای اهل تسنن ثابت شد که ذکر فضائل امام علی علیه السلام به قدری منع شده بود که صحابه حتی برای بیان آن حاضر بودند گردن خود را نیز در این راه از دست بدهند.

2 ـ آیا این عمل ، دشمنی آشکار با اهل بیت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نیست ؟؟ آیا این عمل آزار رساندن به صاحت مقدس رسول خدا نیست ؟؟ قطعا چنین است چرا که امیرالمومنین علیه السلام نفس رسول خدا هستند و قرآن کریم در سوره احزاب آیه 57 می فرماید هر کس خدا و رسولش را آزار دهد خداوند او را در دنیا و آخرت لعن می کند و عذابی خار کننده برای او آماده کرده است ، در نتیجه کسانی که منع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام را می کرده اند همین الان در آتش جهنم هستند و مورد لعن خداوند متعال قرار می گیرند و همین مطلب دلیلی بر ملعون بودن این اشخاص می باشد.

3 ـ مخالفین معتقد هستند که خلفای آنها و امام علی علیه السلام بسیار با هم روابط دوستانه و خوبی داشته اند و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشته اند ، حالا سوال ما این است که آیا کسانی که شما از آنها دفاع می کنید که مانع از ذکر فضائل امام علی علیه السلام می شده اند روابط دوستانه با امیرالمومنین علی علیه السلام داشته اند ؟؟ آیا منع از ذکر فضائل نشانه دوستی و روابط صمیمانه است ؟؟
دوما : قرآن کریم می فرماید : قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی خداوند متعال می فرماید ای رسول من بگو من از شما مزدی برای رسالت خود نمی خواهم جز محبت اهل بیتم را ، آیا این رفتار خلفای جور نشانه از محبت آنها نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارد ؟؟ یا نشانه از دشمنی آنها ؟؟
اگر بگویید نشانه محبت است با قرآن کریم در تضاد قرار دارد و با این حدیث مغایر است ، اگر بگویید نشانه محبت نیست و دشمنی است پس این اشخاص دشمن اهل بیت پیامبر بوده اند و دشمن خود رسول خدا بوده اند و دشمن رسول خدا و اهل بیت ایشان کافر است و در آتش جهنم به سر خواهد برد و در ان جاوید خواهد بود.

جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: امیرالمومنین علیه السلام، ،
:: برچسب‌ها: بیان فضائل امام علی علیه السلام ممنوع ( از کتب اهل تسنن ),
ن : علی حسین زاده
ت : چهار شنبه 22 خرداد 1392


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.